Legyél viszonteladó partnerünk!

Kedvezményes árak, hatalmas alkatrész választék, akár aznapi árufeladás!

Jelentkezésedet örömmel várjuk a viszontelado@roller-alkatresz.hu e-mail címen!

ELEKTROMOS ROLLEREK, KERÉKPÁROK, MOTOROK, ALKATRÉSZEK, TARTOZÉKOK, SZERVIZ

Blog
2021.12.20 03:28

NEUZER ELEKTROMOS KERÉKPÁROK JELLEMZŐINEK RÖVID ISMERTETŐJE

NEUZER ELEKTROMOS KERÉKPÁROK JELLEMZŐINEK RÖVID ISMERTETŐJE

Ezzel a rövid tájékoztató jellegű irománnyal szeretnénk egy picit átláthatóbbá tenni a Neuzer elektromos kerékpárok termék választékát, mely pillanatnyilag 59 különböző típusból áll. Természetesen, sok, itt leírt szempont más gyártmányú elektromos kerékpárokra is igaz.

Az 59 típusból közel 55 kerékpár ránézésre meglehetősen hasonló megjelenésű, közel hasonló áron! Mi hát köztük a különbség!?! Gyerünk, vágjunk rendet a sűrűben.

A Neuzer elektromos kerékpárjait első körben a váz családok alapján érdemes felosztani. Jelenleg ezek a családok léteznek:

E-Trekking Zagon: Az egyik legnagyobb modellválasztékú termékcsalád. 28”-os kerékméretű városi geometriájú, alumíniumvázas kerékpárok láncváltóval szerelve, női és férfi modellek egyaránt elérhetőek.

E-City Zagon: 26”-os kerékméretű, városi geometriájú, alumínium vázas kerékpárok lánc vagy agyváltóval szerelve, női és férfi modellek egyaránt elérhetőek, kifutó termékkör.

Hollandia Optima Basic: 28”-os kerékméretű, jelenleg kizárólag alacsony átlépős (női) városi geometriájú, acél vagy alumínium vázas kerékpárok, kizárólag merev villával szerelve. Az acélvázas változat jelenleg a legkedvezőbb árú kerékpár család a Neuzer kínálatában.

Hollandia Optima Deluxe: 28”-os kerékméretű, jelenleg kizárólag alacsony átlépős (női) városi geometriájú, acél vagy alumínium vázas kerékpárok, teleszkóppal szerelve. A basic család középmotoros változata. A kínálatunk legolcsóbb középmotoros kerékpár családja.

Lido: Gyakorlatilag az E-trekking Zagon család acél vázas teleszkópos megfelelője, női és férfi modellek egyaránt elérhetőek. A legjobb árú teleszkópos kerékpárok, ráadásul nagy, 468Wh-ás akkumulátorral szerelve!

Palermo: 28”-os kerékméretű, merev villás, alumínium vázas, integrált akkumulátoros, jól felszerelt, de sajnos már kifutott termékcsalád.

Egyéb: (Como, Novara, Verona, Siena) Nyomatékszenzoros (a Como egyedüliként pedálszenzoros), középmotoros, magasabb kategóriás kerékpárok.

A fenti családokban futó modellek árait a különböző motorok típusok, a teleszkópok megléte illetve a váz anyaga befolyásolja jelentősen. A motorok közül a legolcsóbb az MXUS, őt követi SHENGYI majd a BAFANG mint a legdrágább. Az alap teleszkópok akár 20.000 Ft-tal is meg tudják drágítani a kerékpárokat a merev villával szemben. A váz anyagát tekintve az alumínium váz kb. 20-30.000 Ft-tal drágább az acélhoz képest. Az azonos kategóriájú agyváltók drágábbak a láncváltóknál, (de nyilvánvalóan rengeteg különböző váltó van a piacon különböző árcédulával). A felni fékek és a tárcsafékek árai között is kisebb szakadék tátong (a felni fékek javára).

De ne intézzük el ezt ennyivel! Az alábbiakban kifejtjük, hogy milyen előnyökkel-hátrányokkal járhat a választásunk:

Motorok típusok

Jelenleg az első agymotoros kerékpárokban MXUS vagy SHENGYI, esetleg ritkábban BAFANG motorokat találhatunk. A motorok jellemzői:

  • MXUS: Kínai 2000-ben alapított gyár. 2015-ben már évi 1 millió darab agymotort és 100 ezer darab átépítő készletet gyártott, 100.000 m2-es üzemében. Régi megbízható gyártó, mi is 2015 óta használjuk átépítésre motorjaikat, szinte nulla meghibásodással. A Neuzer pedelec-ekben használt XF04-es motorja egyszerű, megbízható alapmotor 3 fokozatú LED-es kijelzővel szerelt vezérléssel.
  • SHENGYI: Szintén kínai, 2003-ban alapított gyár. Az olcsó, de megbízható agymotorok szegmensében világelsőként tekintenek rá szakmai körökben. A Neuzer elektromos kerékpárok -ban 5 fokozatú LED-es kijelzővel szerelik, melynek a + - gombjai segítségével le és felválthatjuk a rásegítés mértékét, szemben az MXUS egyszerűbb kijelzőjével, ahol csak 1 gombbal vezérelve körciklusban működik a rásegítés mértékének a váltása.
  • BAFANG: Szintén régi kínai „motoros”. A 2003-ban alapított cég jelenleg a világ legnagyobb agymotor gyártója a mennyiség tekintetében. 2019-ben 186 millió USA dollár bevétele volt elektromos motorok eladásából. Az egyetlen kínai gyártó melynek Kínán kívül Európában, Lengyelországban is van üzeme. Nagy név, megbízható, állandó minőségű motorokkal, a márkanév miatt kissé túlárazva.

Teleszkóp vagy merev villa?

Kell-e a teleszkóp vagy sem? Tagadhatatlan, hogy a teleszkópos kerékpárok hajtása kényelmesebb, rezgés csillapítása jobb, ugyanakkor a merev villás kerékpároknak is megvannak az előnyeik. Vegyük is sorba őket:

  • Könnyebbek. A teleszkóp nehezebb, mint a merev villa, így a teleszkópos kerékpár is nehezebb lesz pár tíz dekával.
  • Tartósabbak. Az alap teleszkópokat, melyek a Neuzer olcsóbb pedelecjeiben is találhatóak, hagyományos kerékpárokba tervezték, nem számoltak a tervezésük során az alsó villaszár motor általi vízszintes rángatására. Bár nincsenek rossz tapasztalataink a teleszkópos-első agymotoros kerékpárokkal, az azért biztos, hogy a merev villával szerelt kerékpárok hosszú távon tartósabbak.
  • Olcsóbbak. A merev villás kerékpárok akár néhány tízezressel is olcsóbbak tudnak lenni.

Aluvázas vagy acélvázas legyen?

Ez a kérdés a hagyományos kerékpárok világában manapság nem kérdés, mindenki zsigerből az alumíniumot vágná rá. Ennek az oka egyértelműen az alumínium váz alacsonyabb súlyában keresendő. Ez a hagyományos kerékpároknál teljesen jogos, fontos szempont. Ugyanakkor az elektromos kerékpárok világában egy picit másabb szemmel is vizsgálhatjuk ezt a kérdést. A hivatalos konszenzus szerint egy átlagos ember, hosszútávon közel 150W teljesítményt ad le. A pedelec rendszerű kerékpárok ezt viszont megtoldják még 250W-al, valamint induláskor, gyorsításkor pár másodperc erejéig akár 500W-al is. Ekkora erőtartalékkal, belátható, hogy az acél váz miatti plusz 1-1,5 kg súlytöbblet bőséggel kompenzálva van a motor által. Ugyanakkor az acélra jellemzőbb, hogy kevésbé fáradékony, rugalmasabb, a rezgéseket jobban elnyelő anyag, mely a hőmérsékletet is kevésbé vezeti, mint az alumínium. Esetleges sérülések, váztörés esetén az acél váz könnyedén hegeszthető, javítható, míg az aluváz hegesztése után hőkezelés igényel. (Hőkezelés hiányában feszültség marad az anyagban és a konstrukció szilárdsága kb. 40% -a lesz az eredeti értéknek.) A fentiek mellett talán a legfontosabb előnye az acélváznak az olcsóssága. Akár 20-30.000 Ft-tal is olcsóbb tud lenni egy acélvázas kerékpár egy alumínium vázassal szemben. Ugyanakkor van egy közismert hátránya az acél váznak az alumíniummal szemben a nagyobb súly mellett: ha sérül a fényezése, akkor ott bizony rozsdásodni fog!

Váltórendszerek

Agyváltó vagy láncváltó? Tömören: városi közlekedésben kényelmesebb tud lenni az agyváltó, hiszen lehet vele egyszerűen álló helyzetben váltani, anélkül, hogy át kellene tekerni a láncot egyik fogaskerékről a másikra (mint ahogy ezt a láncváltó esetében viszont meg kell tennünk). Túrázáskor azonban jóval kevesebb alkalommal szükséges váltanunk, (szemben a városi forgalommal, ahol akár minden utcasarkon meg kell állnunk). Ekkor viszont nagyobb lattal esik súlyba az, hogy a láncváltónak kisebb a belső hajtási vesztesége és valamivel alacsonyabb a súlya is. A tartósság, szervizigény szempontjából viszont az agyváltó áll egy fokkal jobban. Ha az árakat nézzük a hasonló kategóriájú láncváltók olcsóbbak. Mi a verdikt? Mindenkinek más, de ne felejtsük el azt sem, hogy az elektromos kerékpárokon a váltók szerepe, használata a gyakorlatban lényegesen csekélyebb a hagyományos kerékpárokhoz képest, a jelentős motorerő miatt (különösen sík terepen).

 Fékrendszerek

Felni fékes (V-fék) vagy tárcsafékes kerékpárt válasszunk? Nos, a tárcsafékek, különösen a nevesebb gyártók hidraulikus modelljei, nagyobb fékerőt, jobb adagolhatóságot biztosítanak. Nedves-esős időben a tárcsafék szintén jobban teljesít a felni fékekkel szemben. A nagyobb teljesítmény is a jobb fékeket indokolná. Ugyanakkor a pedelec rendszerű elektromos kerékpárok 25 km/h-ig segítenek rá, és ez a sebesség tartomány még felni fékekkel is hatékonyan, jól fékezhető. A tárcsafékek és az időnként cserélendő betétjeik jelentősen drágábbak a felni fékekhez és azok fékbetétjeihez képest. Véleményünk szerint sík terepen, városi környezetben, normál kulturált használat esetén bőséggel elegendő tud lenni a felni fék. Nagy sebességhez, nagy testsúlyú kerékpáros hegyvidéki túráihoz viszont feltétlenül egy jobb minőségű tárcsaféket javasolnánk.

Köszönjük, hogy időt szánt ismertetőnkre, bármilyen felmerülő kérdés esetén készséggel állunk a rendelkezésére!