Sur-Ron Firefly Light Bee Performance X elektromos motor
Minek nevezzelek babám… Valóban nem egyszerű bekategorizálni a SUR RON Light Bee járgányokat. Van, aki elektromos kerékpárnak tartja az alacsony súlya (kevesebb mint 50 kg) és a jónéhány DH kerékpáros alkatrészek miatt (Shimano Saint klón 4 dugattyús, titánium bevonatos fékek, DNM USD 203 mm-es levegős DH teleszkópok, stb (melyeknek köszönheti kategóriájában extrémen alacsony súlyát). Mások viszont inkább elektromos motorkerékpárnak, a 6000 W-os (8 lóerő!) csúcsteljesítménye és a pedálok hiánya miatt. Szerintem talán a legjobb címke az ultrakönnyű elektromos dirtbike lesz. Nézzük mit is tud a Performance változat:
Menetteljesítmények:
Az 50 kg-os saját súlyhoz párosuló 8 lóerő, 200 Nm nyomaték segítségével kategóriájában brutális gyorsulás, akár 80 km/h-ás végsebesség, 45 fokos emelkedő leküzdő képesség, 40-100 km-es hatótáv jellemzi.
Méretek:
187 x 78 cm befoglaló méretű dirtbike-unk szabad hasmagassága 27cm, saját súlya 47 kg míg terhelhetősége 100 kg. A motor teljes magasság 105 cm, míg az ülésmagasság 81 cm. Itt halkan megjegyzem 107 kg-os testsúlyom alatt is meglehetősen fickósan ugyanakkor kezesen viselkedett a teszt időszak alatt.

Vázszerkezet:
A SUR-RON által fejlesztett mindössze 7,8 kg-ot nyomó nagy teherbírású, 6000 tonnás prés alatt hidegen sajtolt alumínium ötvözet váz, G3-as ívelt felületekkel.

Motor:
A piacon régi motorosnak számító GOLDEN MOTOR „axial-flux” motorját a HMP3000-et választották a legtöbb erőt a legkisebb csomagban elv alapján. Főbb paraméterek:
- 60V, egyenáramú, kefe nélküli léghűtéses közép-motor
- 6000W (8 lóerő) csúcsteljesítmény
- motor tengelyen mért 35,4 Nm (1000-es motorfordulaton) nyomaték
- 4300 fordulat/perc
- 97,6%-os hatékonyság
- 7 kg-os motor súly
Erőátvitel:
A motor „Coaxial Multistage” hajtásrendszerrel rendelkezik. Primer oldalon az alacsony hangkibocsájtás érdekében a német Continental által gyártott szíjhajtás található 2,217 -es áttétellel. Míg a szekunder oldalon egy O-gyűrűs heavy-duty motorkerékpárlánc közvetítésével 3,248-as áttétel aránnyal hajtja meg a hátsó 48 fogas lánckereket (teljes áttétel: 1:7,6). Lehetőség egy kis nyomaték növelő tuningra: kaphatók 58, 60, 64 fogas alumínium lánckerekek is, sőt a szekunder szíjhajtás sem akadály, mint a hogy a primer lánc hajtás sem!

Vezérlő:
A SUR-RON saját fejlesztésű X controller -je szinuszos vezérlésű, +20% -al nagyobb teljesítmény, halkabb üzem, finomabb teljesítmény szabályozás, erősebb rekuperáció.
Kijelző:
A bal oldali markolatnál található kisméretű monochrome kijelző, háttérvilágítással, aktuális, maximális sebesség, összes-napi kilométer kijelzéssel.
Akkumulátor:
Zárt IP65 tokozású kivehető akkupakk, Panasonic PF 2900 mAh (gond nélküli 10C-s áramerősség leadás!!) 18650 cellákból építve, 16S11P elrendezésben, 60V 32Ah (1920 Wh) kapacitással. Ez az akkupakk elegendő energiát biztosít a motornak 25 km/h -ás sebesség esetén 100 km, míg terepen, verseny körülmények között akár 40 km megtételére.

Töltés:
60V-os 10A-es gyors töltő teljes alumínium házban, hűtő-bordázva, külső ventilátorral ellátva. A teljes töltési idő 2,5 -3,5 óra!

Lengéscsillapítás:
A kemény terepen is kiváló rugózásról elöl a DNS USD 8 collos rugóútjával (203 mm) rendelkező levegős, fordított villás DH teleszkópja gondoskodik. Hátul pedig az Intersect TR progresszív himbarendszerébe csatlakozó DNM BURNER RCP-2S 240 mm rugóútjával és sok-sok állítási lehetőségével rendelkező rugóstag segít be.

Kerekek:
Elől-hátul 70/100-19 méretű motorkerékpár felnin, bütykös CST motorkerékpár külső gumik. Super-moto szett opcionálisan elérhető.
Extrák:
- USB töltőaljzat
- nagyon erős LED-es első, hátsó világítás
- oldal kitámasztó, biztonsági kapcsolóval
- kürt
- hátsó sárvédő
Garancia:
12 hónap, magyarországi garancia.
Tuning lehetőségek:
- super-moto kerékszett
- primer lánchajtás
- szekunder szíjhajtás
- 58, 60, 64-es hátsó forgácsolt alu fogaskerekek a nagyobb nyomaték érdekében
- egyedi matrica szettek
- műanyag markolat-védők
Összegzés:
Az alacsony összsúly, a passzív-aktív tömegarány erősen kerékpáros jellege, ugyanakkor a több mint 8 lóerős és hatalmas nyomatékú villanymotor erősen különleges feelinget ad ennek a meglehetősen izgalmas játékszernek, mely könnyedén meghódítja az endurózás szerelmeseinek a szívét. Vigyázat, erősen addiktív! Ha bátor vagy, és felvállalod ezt a kockázatot, várunk tesztvezetésre üzletünkbe!
Kipróbálnád? Reméljük meghoztuk a kedved! Tesztvezetésre ide kattintva tudsz jelentkezni.