Kérdésed van? Hívj minket, szívesen segítünk! +36301205753

HUSKEEBIKE • ELEKTROMOS ROLLEREK, KERÉKPÁROK, MOTOROK SZAKÜZLETE

DEVRON 28220 (21") kék női elektromos kerékpár (220 8220 VA 75331)

Alacsony átlépésű, hátsó agymotoros városi elektromos kerékpár szépen kidolgozott részletekkel, minőségi alkatrészekből:

- Könnyen leolvasható nagyméretű LCD kijelző.

- A még könnyebb leolvashatóságért, pluszban LED-es markolatkijelző.

- SHIMANO ACERA láncváltó.

- TEKTRO felnifék.

- ZOOM teleszkóp.

Igényes megjelenésű olasz kerékpár, tudásához képest kedvező áron.

Nincs raktáron
399 000 Ft
Részletek

DEVRON 28220

A DEVRON Europe cég elektromos palletáján többnyire kellemes megjelenésű, igényes városi vagy túrakerékpárokat találunk. A kerékpárjaik egy árkategóriával feljebb is megállnák a helyüket. A különbség javarészt a beépített elektromos rendszerekben van. A DEVRON a Bosch, Shimano, Yamaha motorok helyett elsősorban minőségi kínai motorokat használ. Ennek köszönhető a barátibb árcédula. 

 

Vázforma

A DEVRON 28220 -as kerékpárok szimpla csöves, nagyobb átmérőjű alacsony átlépős, belső kábelvezetésű alumínium vázzal rendelkeznek. Ezt korábban női vázként is hívták, de napjainkban -tapasztalataink szerint- a férfiak is nagy többségben az alacsony átlépésű vázak mellett teszik le a voksukat.

Ennek több oka is van:

- könnyebb fel- és leszállni a kerékpárról,

- gyerekülés használata esetén a lábat a gyermek feje felett kellene átemelni, mely mozdulat Jean-Claude Van Damme -i képességeket követel meg,

- útkereszteződések, lámpák előtti megállóknál nem okoz esetlegesen kellemetlenséget a lábunk közt lévő fémcső,

- baleset esetén kevesebb fémcső akad utunkba melyre akaratunkon kívül is landolhatunk.

 

  

Kényelem

A fel- és leszállás kényelmét a fentebb említett alacsony átlépős vázforma garantálja. A kerékpár geometriája városi, ennek köszönhetően az üléspozicíó kényelmes, felegyenesedett. Ilyenkor nincs teher a csukló-könyök-váll részeken. Rövid távon (kb. 1 órás egybefüggő használat esetén) a legkényelmesebb kerékpár geometria. A felsőtestünk teljes súlya a fenékre terhelődik, mely terhet a széles, vastagon párnázott nyereg igyekszik csökkenteni.

DEVRON 28220 ülés

A kerékpár 28" átmérőjű kerekekkel van szerelve. Ezen méretű kerekek jobban, komfortosabban viselkednek az esetleges úthibákon történő áthaladáskor, mint 26"-os társaik.

DEVRON 28220 teleszkóp

A DEVRON 28220-as kerékpárok 45 mm rugóúttal rendelkező ZOOM első teleszkópokkal vannak szerelve. Ez a rugóstag valamelyest növeli a kerékpározás komfortját, de azért túl sokra nem érdemes számítani tőle.

 

Vezérlés

A DEVRON 28220-as kerékpárok pedálszenzoros vezérlésüek. Ez egy egyszerűbb (és olcsóbb) vezérlési forma. Gyakorlatilag egy mágnesekkel ellátott tárcsa forog a hajtókar tengelyén, ennek a jelét érzékeli a vevőegységen keresztül a központi vezérlés. Így alapvetően annyit tud érzékelni a vezérlő, hogy éppen pedálozunk-e vagy sem, illetve, hogy ezt milyen gyorsan tesszük. Ennek függvényében szabályozza a vezérlés a rásegítés mértékét.

 

Motor

A kerékpár un. Devron Electric Rear Drive-val van szerelve. Ez az elnevezés valószínűleg valamilyen hátsó agymotoros kínai motort takar. Alapvetően Kínában az ilyen jellegű agymotorokat már több mint 20 éve milliószám gyártják. Egyszerű kiforott konstrukciókról van szó, melyek nem tudnak sokat, de azt megbízhatóan. Ritkán szokott probléma lenni ezekkel a motorokkal.

DEVRON 28220 motor

A hátsó agymotor csak a rossz minőségű földutakra, erdei utakra érzékeny, városi környezetben hibátlanul teljesít. A motor nyomatéka 35Nm, mely átlagos értéknek számít a 250W-os agymotorok kategóriájában. A motor a hátsó kerékbe van befűzve, emelt terhelésű küllőkkel, dupla falú felnibe. A motor gondozásmentes, nem igényel karbantartást. A hátsó agymotoroknál egy fokkal nehezebb a defektjavítás, az első agymotoros rendszerekhez képest.  Csomagtartó akkumulátoros, hátsó agymotoros rendszerek egy kissé farnehezek. Ez inkább akkor zavaró ha emelgeti az ember, menet közben különösebben nem érződik.

   

Akkumulátor

A kerékpár Devron Electric 2.1 fantázianevű akkumulátorral van szerelve. Valószínűleg kínai cellás akkumulátorról lehet szó, hiszen ha prémium cellákból (Samsung, LG, Sony, Panasonic, stb.) állna az akkupakk az általábban nagy betűkkel lenne szedve a műszaki specifikációban. Mindezek ellenére semmi gond nincs a kínai cellákkal, sok rollerben, kerékpárban ezek futnak teljesen megbízhatóan.

DEVRON 28220 akku

A Li-Ion akkumulátor kapacitása 396Wh (36V 11Ah). Az akkumulátor gyakorlatilag gondozásmentes, egyedül a helyes töltési technikára érdemes odafigyelni, melyről bővebben a blogbejegyzésünkben írtunk:  LI-ION-AKKUMULÁTOROK KEZELÉSE

 

Kijelző

A DEVRON 28220-as kerékpárok a kifejezetten nagyméretű LCD kijelzővel vannak szerelve.

DEVRON 28220 kijelző

Ritkaságszámba megy, hogy 9 fokozatban lehet állítani a rásegítés mértékét.

Az aktuális sebesség kijelzése mellett mutatja a kiválasztott rásegítés mértékét, az ahhoz a fokozathoz tartozó hatótávot (RANGE), az összes megtett kilométert (TOTAL), a napi kilométert (TRIP), és az akkumulátor töltöttségi állapotát.

DEVRON 28220 kapcsoló

A markolat mellett elhelyezett kapcsolósoron a LED sor segítségével fényes nappal is könnyedén leolvashatjuk a kiválasztott rásegítés mértékét és az akkumulátor töltöttségét.

   

Kezelés

A kerékpár kezelése egyszerű. Mindössze 3 gomb található a bal oldali markolat mellett elhelyezett kapcsolósoron:

- "POWER" gomb: A középső gomb. Hosszan nyomva ki és be tudjuk kapcsolni vele a kerékpárt.

- "VILÁGÍTÁS" gomb: hosszan nyomva a világítást tudjuk ki-be kapcsolni, röviden nyomkodva pedig a rásegítés erejét tudjuk növelni 9 fokozatban. A gomb alatt lévő LED soron könnyen leolvashatjuk az aktuális fokozat számát, mert annyi LED világít pirosan amekkora fokozatban van a kerékpárunk.

- "SÉTA MÓD" gomb: hosszan nyomva a sétáló módot kapcsoljuk be, ilyenkor a kerékpár ameddig a gombot nyomva tartjuk kb 5-6 km/h -ás sebességgel gurul mellettünk. Röviden nyomkodva pedig a rásegítés erejét tudjuk csökkenteni 9 fokozatban. A gomb feletti LED soron pedig leolvashatjuk az aktuális akkumulátor töltöttségi szintet, mert annyi LED világít ahány 10%-nyi töltöttség van az akkumulátorban.

  

Hatótáv

Az elektromos kerékpárok hatótávja igen tág skálán mozog. A hatótávot rengeteg tényező befolyásolja:

- a kerékpáros súlya

- a megválasztott rásegítés mértéke

- a haladás sebessége

- a kerékpáros által hozzáadott erőfeszítés mértéke

- terepviszonyok (sík útak emelkedők mértéke, aránya)

- az elindulások száma (pl. városi környezetben)

- külső hőmérséklet

- az akkumulátor belső hőfoka

- az út minősége (pl. homokos laza talaj vagy aszfalt)

- egyéb időjárási paraméterek (pl. szembeszél, de akár a téli, hidegebb, sűrűbb levegő is)

- elektromos rendszer hatékonysága, fogyasztása (agymotor vagy középmotor)

- használt gumiköpeny minősége, légnyomása

A sok befolyásoló tényező miatt a hatótávot csak becslésszerűen tág határok között lehet megadni, hiszen ideális körülmények között ebből a kerékpárból akár 80-90 km-t is lehet hozni, de rossz esetben akár 10-20 km alatt is lemerülhet. Amivel biztosan tudunk számolni, az az akkumulátor kapacitása, mely jelen esetben 396Wh. Ezt az értéket érdemes összevetni más kerékpárokéval, mert ha azok kisebb akkumulátorral vannak szerelve, akkor arányosan kisebb lesz a hatótáv.

 

Váltórendszer

A DEVRON 28220 -as kerékpár a japán Shimano Acera RD-M360-as 7 sebességes hátsó láncváltójával van felszerelve.

DEVRON 28220 váltó

Első váltó nincs, de nem is hiányzik véleményünk szerint. Fontos tudni, hogy ez egy alsóközép kategóriás váltó, nem éppen egy Deore XT. Ugyan nem a legkomolyabb váltórendszer a piacon, de vigasztaló lehet, hogy elektromos kerékpárral városi környezetben amúgy sem sokat váltogatunk, sokszor egyszerűbb egy fokozattal feljebb raknunk a rásegítés mértékét.

 

Fékek

Elől-hátul minőségi Tektro 855AL V-fékekkel van szerelve a kerékpár.

DEVRON 28220 fékkar

Mivel a kerékpár rásegítésének a sebessége 25 km/h-ra le van korlátozva, ezért sík, városi körülmények között megfelelő fékhatást tud biztosítani. Nagyobb súlyú felhasználók, illetve meredekebb lejtők esetén viszont elővigyázatosabb közlekedést igényel.

 

Extrák

A kerékpár állítható kormányszárral, első-hátsó sárvédővel, első-hátsó elemes világítással, csengővel, csomagtartóval, kitámasztóval van szerelve.

 

Amire vigyázni kell

Az elektromos kerékpár egyszerre egy mechanikus jármű és egy elektromos eszköz, ezért a használata, tisztítása, karbantartása alatt néhány dologra fokozottan ügyelni kell, a teljesség igénye nélkül:

- Ne használja erős esőben, mert rossz esetben beázhat, elromolhat a kerékpár.

- Ne szállítsa autóra szerelt külső, fedetlen kerékpárhorozóval esőben a kerékpárt.

- Ne mossa le magasnyomású mosóval, slaggal (szivacs-vödör kombináció a nyerő).

- Kerülje a rossz minőségű földutakat, erdei utakat.

- Ne hagyja lemerült állapotban sokáig az akkumulátort.

- Csak a gyári töltőt használja a kerékpár töltéséhez.

- A kerékpár elektromos részét csak szakemberrel javíttassa, mert egy rossz mozdulat is okozhat több tízezres kárt.

 

Szervíz

A hagyományos kerékpároknál már megszokott karbantartási feladatokon kívül ritkán fordul elő meghibásodás ezekkel a kerékpárokkal. Közvetlen gyári kapcsolatunk segítség tud lenni az esetleges nehezebb problémák esetén.

 

Garancia

Erre az elektromos kerékpárra a gyártó 36 hónap jótállást vállal. Az akkumulátor jótállási ideje 12 hónap. A kopó, elhasználódó alkatrészek (néhány példa: gumiköpenyek, fékbetétek, lánc, lánckerék, fogaskeréksor, csapágyak, stb.) nem tartoznak a jótállás körébe. A jótállás feltétele a szakszervízben történő beüzemelés és az időszakos ellenőrzések elvégeztetése. Ezek elmaradásából fakadó meghibásodásokra nem vonatkozik a jótállási kötelezettsége a gyártónak. Meghibásodás esetén kérjük vegye fel szervízünkkel telefonon a kapcsolatot.

 

Összefoglaló

A DEVRON 28220-as minőségi alkatrészekből összerakott (Shimano, Tektro, URSUS, AXA, ZOOM, TUBUS, HERRMANS, stb.) kényelmes, megbízható, elektromos kerékpár igényes olasz gyártótól. Bátran javasoljuk napi szintű munkába járáshoz, városi közlekedéshez, hétvégi kirándulásokhoz.

A gyártó weboldala itt található: DEVRONEUROPE.IT, ha pedig megnézegetnéd a további Neuzer elektromos kerékpárokat is, kattints ide: DEVRON ELEKTROMOS KERÉKPÁROK

Adatok
Váz:
alumínium
Váz jellege:
városi, alacsony átlépős
Váz méret:
530mm (21")
Kerékméret:
28"
Teleszkóp:
első, 45mm
Motor:
DEVRON ELECTRIC hátsó agymotor
Sebesség:
25 km/h
Szenzor:
Pedálszenzor
Akkumulátor típusa:
DEVRON ELECTRIC 2.1 (36V-11Ah, 396Wh)
Akkumulátor elhelyezése:
csomagtartó alatt
Akkumulátor (Wh):
396
Hatótáv:
10 – 85
Fékek:
TEKTRO első-hátsó felnifék
Váltó:
Shimano ACERA 7 sebességes
Extrák:
Séta asszisztens, első-hátsó sárvédő, csengő, kitámasztó, csomagtartó, első-hátsó akkumulátorról működő világítás
Megjegyzés:
A sebesség és a hatótáv több tényező függvénye (pl. testsúly, töltöttség, domborzati viszonyok, hőmérséklet, stb.)
Cikkszám:
113T